Linnainmaan omakotiyhdistys (linnainmaa.fi)

Tallennetut kommentit liikennejärjestelyistä

• Markus Nenonen

2.11.2016 klo 20:06
    Paikka Linnainmaan koulun länsip. Kevyenliikenteen väylä joka tulee koululle seurakuntakeskuksesta päin päättyy "opettajien"autojen takapuskuriin!! Talviliukkailla on vaarallista kulkea kiillotettua ajorataa. Pitäisi selvittää että voisiko kevytväylää jatkaa muutama kymmenen metriä. Rotvallikiveäkin siinä on suuntaa-antavasti muutaman metri.

Liikenneympyrä tai hidaste Linnainmaankadun ja Leinolankadun risteykseen.

"Mahdollisimman paljon hidasteita
    Ainakin karkonmäenkadulla ajetaan liian kovaa lapsimäärään nähden . Hidasteet auttaa."

liikenneympyrä aitolahdentien ja leinolankadun risteykseen paloaseman viereen. Hidasteita leinolakadulle koulun läheisyyteen.

Ennen pitkää Aitolahdentien vetoisuus tulee kohtaamaan rajansa; mitä jos järjestäisitte ns. "tarkkailukilpailun" tänne sivulle, jossa ensi kertaa kun terveyskeskuksen risteyksen jono ulottuu palolaitokselle, kuvan nappaamalla ja tänne lähettämällä saataisiin jonkinmoisen tilaston tekeminen alkuun? Olisi pohjaa jolla keskustella tilanteesta kaupungin kanssa.

Suojateiden turvallisuuden ja merkintöjen parantaminen, erityisesti Jussilankulman järjestely on ala-arvoinen. Bussipysäkki on aivan suojatien edessä. Kukaan ei vaivaudu pysähtymään bussin ollessa pysäkillä....., tai edes hidastamaan. Joku vielä kuolee tässäkin auton alle. Likipiti tilanteita näen lähes päivittäin, tästä työhuoneeni ikkunasta. Ikävä asia on, että lapsia tässä kulkee paljon, kun leikkipuisto ja liikuntakenttä on aivan vieressä. Kannatta tulla tunniksi tarkkailemaan.....

Linnainmaankadulle hidasteita. Nyt mopot ajavat yli 60km/h (arvio mutta tuskin kovin väärä)

Koivupirtinkadun päähän pitäisi saada puomi tms. aina jokin autoilija tai mopoilija ajaa kiellettyyn suuntaan pyörätietä pitkin

Jotain apua Aitolahdentielle mm. Huovisenkadun risteykseen. Uusia kerrostaloja tulee vauhdilla ja autojen määrä kasvaa. Vauhtia Aitolahdentiellä paljon ja vaarallisia tilanteita jatkuvasti

Huovisenkadulta Aitolahdentielle tultaessa on vasemmalla tuuhea pensasaita ja tie myös kääntyy loivasti vasempaan. Aitolahdentielle kääntyvällä on lähes tuurissaan, tuleeko vaaratilannetta vai ei. Varsinkin Huovisenkadulta vasemmalle käännyttäessä saa joka kerta pelätä, että Prismalta päin tulee auto ylinopeutta. Tähän auttaisi pieni parannus: Peili vastapäätä Huovisenkatua, josta näkisi, tuleeko Prismalta päin autoa. Myös pensasaidan madaltaminen/ kaventaminen auttaisi, tai hidasteen tekeminen ennen risteystä. Ihmettelen, että tuossa kohtaa ei ole jo rytissyt.

Helakallionkadulle olisi ehdottomasti saatava hidastetöyssyjä tiehen. Olisi koululaisten taivalkin turvallisempaa.
    paremmat katuvalot ainakin helakallionkadun risteykseen,koska suojatie on todella pimeä kohta.
    Saataisiinko kaikki koivut kadun varrelta pois ,koska juuret menevät talojen alle ja etupihoilla ei kasva mitkään puutarhakasvit yms.

Hidasteet

Kaahareita ei saa kuriin muuta kun hidasteilla. Suuret koivut pois kadun varrelta, ne heikentävät näkyvyyttä vaarallisesti pihasta lähdettäessä. Otetaan mallia Kirsikadusta Kaukajärveltä, jossa remontti onnistui loistavasti ja turha läpiajoliikenne loppui. Myös joukkoliikenteen voisi siirtää suuremmille teille.

Koivut pois kadun reunalta. Juuret kasvavat jo nyt talojen pihoihin ja voivat vahingoittaa perustuksia.

Läpiajoliikenne pitäisi saada pois Leinolankadulta Sammon valtatielle esim. nopeusrajoituksella, hidasteilla tai muilla katujärjestelyillä. Vilkas liikenne, kapea katu ja tontilta kadulle peruuttaminen aiheuttaa vaaratilanteita erityisesti talvella aurausvallien aikana. Tontit ovat niin pieniä ja talot lähellä katua, että kadulle peruuttaminen on ainoa vaihtoehto. Voisiko kadun ja tontin välissä olevaa viherkaistaa hyödyntää jotenkin paremmin tähän tarkoitukseen, nyt siihen istutetut koivut estävät sen.

Koivun juuret tunkeutuvat tonteille tukkien salaojaviemärit ja putkistot.

• nimimerkki

asukas

27.12.2020 klo 16:58
    Ei mitään hidasteita.Opettakoot vanhemmat lapsille että AJOTIE ei ole leikkipaikka !!!,Ja pidetään se kännykkä pois käsistä autoa ajaessa,sekä myös sanoo niille lapsilleen että seuraavat myös ympäristöä siihen kännykkään puhuessa,eikä nähdä mitään mitä ymprillä tapahtuu.

Ja tuosta joukkoliikenteestä että jos se siirretään suuremmille teille niin ei se enää palvele niitä jotka eivät asu siinä pysäkin lähettyvillä,itsellänikin lähes kilometri tälläkin hetkellä lähimmälle pysäkille.

"Vilkas liikenne, kapea katu ja tontilta kadulle peruuttaminen aiheuttaa vaaratilanteita erityisesti talvella aurausvallien aikana. Tontit ovat niin pieniä ja talot lähellä katua, että kadulle peruuttaminen on ainoa vaihtoehto."

Sinne pihaanhan voi myös peruuttaa ajotieltä.'Ja jos tontin koko häiritsee niin kukaan ei pakota ostamaan ok-taloa jossa on pienitontti.

• nimimerkki

Jussilankadun asukas

8.8.2022 klo 15:42
    Kuka lie päättänyt, kun koivut on istuttu Leinolankadun alkuun . Jussilankadulta tultaessa näkyvyys on todella kehno tien kapeiden ja kaarevuuden johdosta. Eipä siinä 30km nopeus auta, kun näkyvyyttä ei ole kuin nimeksi koivujen ollessa lehdessä.
« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

Roskapostin esto ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä uudelleen.
Tallennetut kommentit liikennejärjestelyistä